APOKALYPSA
Apokalypsa
Vítr s deštěm bojuje o nadvládu nad světem
Zbyly však jen ozářené stíny
Červená barva krve
Se vpila do modré barvy nebe
Bolel už včerejšek dnešek bolí nejvíce
Přímo cítím jak padají všechny družice
Klopýtám popelem kostmi troskami
Slyšíš bože někdo kráčí za námi
Dusíme se bolíme a já si přeji
Aby byl dnešek vymazán z běhu dějin
Jako by svět promluvil jazykem
Jehož slova lidé neznají
Jako by už nebylo nic než oheň
A plíce které doutnají
Zřejmě právě celá Země kolabuje
Hoří vzduch padá déšť a vítr také duje
V popelu si pletu kapky krve s chladnou rosou
A pustinou kráčí nahá dívka s velkou kosou
Na tváři jí pokřivený úsměv hraje
Asi jsem se jí bál zkraje
Už ani těch pár rostlin díky ohni není
Plameny jí také sežehly všechno její ochlupení
Hoří vzduch padá déšť a vítr také duje
A dívka uprostřed všeho v klidu masturbuje
Odložila kosu vedle svého těla
A vychutnává co už dlouho chtěla
Okolo se linou její podbarvené vzdechy
A vítr nese v dál dva poškozené plechy
Nic nepředstírá ani náznakem
Jen ona kosa a já jsem divákem
Kosa leží čeká chce se zhostit úkolu
A dívka zatím dotýká se svého vrcholu
Dvě obrovské slzy štěstí stékají jí z očí
Jen ona já a svět jenž se právě končí
Sebrala kosu
Vstala
Stále naprosto čistá
Pohlédla mi do očí
Kráčíme spolu do dáli
Jen stopy v popelu zůstávají za námi
Ona nahá ze mě šaty servaly plameny
Já boty ztratil ona vždycky byla bosa
Budeme spolu dokud nezasviští kosa
Končí se svět a popel k nebi vzlíná
Jen ona já kosa a její vůně lůna
Báseň Apokalypsa je opět prototypem dekadentní básně o konci světa, jakých jsem již napsal několik. Její motivy mě začaly samovolně napadat jednoho listopadového pondělního dopoledne a nakonec jsem dílo musel sepsat v autobuse během cesty domů. Již dlouho jsem necítil tak silnou inspiraci, kterou si dodnes neumím vysvětlit.
Apokalypsa přistupuje k mému oblíbenému tématu novým způsobem, neboť přináší erotické motivy, jež jsou v ostrém kontrastu se zánikem světa a dosud jsem je v básních v podstatě nepoužíval. Ale právě ve spojení těchto protichůdných pojmů spatřuji hlavní sílu skladby.
Nejprve se v básni měla (podobně jako v mé prvotině Rozcestí) zjevit smrtka, pak jsem se ji však rozhodl inovovat do podoby nahé dívky s kosou. Lyrický subjekt s ní na konci odchází, uchvácen její krásou i jejím představením, a odmítá si připustit existenci kosy, která může kdykoliv skončit jeho život.
S touhle básní jsem mimořádně spokojený, a to hlavně díky propojení apokalyptických a erotických motivů, dokonce ji v duchu srovnávám se Zástupem zatracených, což se hned tak nějaké skladbě nepodaří. Ještě den před stvořením Apokalypsy by mě ani ve snu nenapadlo, že jsem takovéto básně vůbec schopen.